Thursday, 1 September 2011

Tangis Dalam Tawa

Tanggal 31 ogos lbih kurang pukul 5pagi hubungan ku dgnnya berantakan lagi...hanya tuhan saja yg tahu bagaimana perasaan ini pada saat dan ketika ini..sungguhnya aku amat merinduimu sayang..jgn la kau buat begini padaku...walaupon aku rela melepaskanmu agar dirimu bahagia..tp hati ini luluh tiada siapa yg tahu... :( 

Friday, 29 April 2011

Merapu sudah

hari ny aku da  nk blik lgkawi..hmmm..nmpknya xsempat la jgk aku jmpa dya sebelum aku blik...uwaaa..sedihnya...awak saya rindu awak..saya syg awk..awak jga diri elok2 taw..nnty g jln2 kat srwak jgn nakal2..blik dr serawak tu awk nk g keja kat perak plak..ades..sedihnya...ingt da g perak tu pon jgn nkal2..kalau sy twu awak nakal siap awak..saya piat2 telinga awak tu smpai mrh..awak blik dr perak nnty saya tggu awak dtg lgkawi taw..1 g bila dtg lgkawi tu jgn lupa bawa hadiah besday saya :))..walaupon hr2 awk kol sy, ckp dgn saya...saya ttp rindu awak..rasa mcm xpuas je ckp..ngee xD..penyakit angau ka ny :O...maigod bahaya x penyakit ny??? :p...mcm2 eh saya merapu ny...ades..sdh2 le kot sikit2 kan..wat panjang2 pown bknnya ada apa..

Monday, 25 April 2011

Aku dan Dirimu

hari demi hari berlalu...
hari demi hari ku semakin mengenalimu...
hari demi hari ku semakin menyintaimu...
hari demi hari ku semakin merinduimu..


sayang...
bilakah kita kan bersua lagi...
hanya suaramu menjadi pengubat rinduku...
hanya hilaian senda guraumu menemaniku...
hanya tatapan rindu yang sering menghubungkan kita kini..


sayang...
kaulah espiranza ku kini..
kaulah melankolia syahduku...
jgn lah kau lepaskan genggaman tanganku..
bagiku dirimu amat bererti...


andai suratan telah tertulis..
andai takdir suratan mengizinkan...
aku tidak mahu melepaskanmu...
ku ingin memilikimu..
ku inginkan dirimu seperti dirimu menginkanku...


walaupun kata2 itu tidak pernah kuucapkan..
tp hatiku ini amat sememangnya milikmu..
kerana aku adalah wanita biasa..
yang sememangnya inginkan kasih dan sayang darimu...

Thursday, 21 April 2011

i LOVE U

...I LOVE U...
itu lah katanya...
ayat keramat yg membuatkan aku diam seribu bahasa...
bahagianya ku rasa saat mendengar kata seperti terucap...
kau seakan mengerti perasaan ku ketika itu...


andainya engkau benar mengerti...
hati ku juga berkata begitu...
tapi aku takut untuk mengucapkannya...
kerana bagiku...
cinta yang sebenar tidak memerlukan kata-kata...
hanya hati yang mampu merasainya dan memahami...
sayang kamu <3

Wednesday, 20 April 2011

Jangan Pernah Berubah



ahhh..
bahagianya saat melihat senyuman mu..
bahagianya bila dirimu kembali..
bahagianya bila senda guraumu menghiburkan ku...


sayang..
jgn la dikau pernah berubah lg..
cukup la hanya sekali..
aku rindukan dirimu..
cukup la hanya sekali..
aku menangis keranamu..


sayang..
bahagianya ku rasa..
setelah mendengar suara mu..
sayang jgn la kau berubah lg..
kerana bagiku kaulah pengubat rindu..
kaulah penghibur dikala sunyi..
kaulah penghibur di kala sedih..
hanya dirimu dihatiku..

salam sayang dariku <3

Monday, 18 April 2011

aku inginkan diri mu

kenapa kau seperti org asing skrg..
kenapa kau berubah dgn begitu mudah sekali..
aku rindukan gelak tawamu..
aku rindukan senda guraumu..
senda gurau yg selau menghiburkan aku..
aku inginkan dirimu..
yg dulunya sentiasa menemaniku dikala ku kesedihan..
kenapa kau berubah sebegini rupa..
apakah salah ku besar..
adakah kerana salah faham yg kita sama2 cetuskan
sayang..kembalilah kau seperti dulu..
jadilah seperti insan yg telah ku kenali lama dulu..
aku rindukan dirimu..

kini disaat ku kerinduann..
hnya air mata penemanku..
titipan kirimanmu skrg hnya sekadar mengalirkan air mataku..
rindunya aku pada dirimu yg dulu..

dimanakah dirimu yg penyayang..
dimanakah dirimu yg peramah..
dimanakah dirimu sbg penghibur di kala sepi
dimanakah????

mengapa kau jd sebegini rupa..disaat aku mula menyayangimu..
disaat pintu hati ku buka untuk mu...
andai aku hanya memberi tekanan pada mu..
mengapa tidak kau katakan padaku sejak dahulu..
setelah hatiku kau curi baru kau khabarkannya..
sayunya ku rasa..

andainya aku pembawa duka..
andainya aku bukan untuk mu..
aku rela mengundurkan diri..
demi kebahagiaan mu..

salam rindu dari ku

Saturday, 16 April 2011

Luahan Hatiku

mengapa hidup ini penuh dengan cabaran dan dugaan..?
sehingga aku sudah tidak sanggup lagi menghadapinya..
namun aku redha dengan segala ketentuan illahi...
apakah segala masalah ini boleh selesai sekiranya aku tiada lagi di dunia ini...?

pada siapakah lagi aku harus mengadu.?.
masih adakah insan yang sudi mendengar segala luahan hati ini..?
aku pasrah...

kini...
ku rasakan diriku tidak layak lagi untuk hidup diatas muka bumi ini..
adakah dengn membunuh diri satu penyelesaian yang terbaik..?
pada siapakah harus aku bertanya...?

Memoir Cinta Pertama

saat aku mengenalimu
aku benci pada egomu
aku benci pada sikapmu
aku benci segala-galanya tentang dirimu

namun begitu
entah mengapa
perasaan benci itu
telah menukarku menjadi seorang perindu
aku rindukan suaramu
aku rindukan gelak tawamu

aku tidak tahu
mengapa aku harus jadi seorang perindu...?
mengapa ini semua harus berlaku...?
adakah aku telah jatuh cinta...?

ah...!
mengapa perasaan ini 
harus hadir dalam diriku...?
inikah yang dikatakan cinta pertama...?
cinta seorang insan 
yang belum pernah kenal erti cinta
pada seorang insan yang bernama lelaki

disaat satu hubungan mula terjalin
bahagia mula menyelubungi
kurasakan seperti menyayangi dan
ingin disayangi

mengapa disaat bahagia mula mendatang,
muncul pelbagai dugaan...?
dugaan sebagai seorang anak, seorang pencinta
mengapa disaat aku mula mencintai seorang insan,
hatiku dilukai dengan kata-kata yang menghiris kalbu...?
mengapa disaat aku ingin berbahagia,
diriku disisihkan...
adakah ini semua salahku...?
dugaan apakah in Tuhanku...?

mengapa disaat hatiku dibuka,
untuk seorang insan bernama lelaki,
kesetiaanku diragui...?
mengapa aku dikecewakan,
dengan sebuah perhubungan yang tidak kesampaian...?
mengapa sebuah perpisahan yang kau minta,
disaat aku rela berkorban keranamu...?
Sayang...

wahai sayangku...!
andai itu pintamu
andai itu dapat membahagiakanmu
aku rela melepaskanmu
tapi ingatlah sayangku
aku akan sentiasa menyayangimu
merinduimu dan mencintaimu
biarpun berpisah
biarpun kita berjauhan
ingatlah
dirimu tetap dihatiku...

Realiti Sebuah Kehidupan

singkat sungguh kehidupan ini
singkat bagi aku
aku terpaksa mengharunginya
hidup pernah bahagia
tetapi sentiasa terseksa
memikul beban
membawa cinta
mengharungi duka
semua sudah ku lalui
tiada satu pun yang ketinggalan
aku manusia seperti mereka
ada perasaan
tapi tak perasan
selalu ketawa tapi jarang kecewa
itu hanyalah seketika
itu bukan diriku
aku kenal diriku
tiada siapa tahu diriku siapa
hidup ini selalu ada
kebaikan dan keburukan
keperitan hidup perlu dilalui
itu hamba yang disayangi Allah

kadang-kadang cinta, bahagia
kadang-kadang cinta,
sukar untuk diri menerima
kadang-kadang cinta,
memberi kesedaran
kadang-kadang cinta,
membuatkan hati benar-benar terluka
kadang-kadang cinta,
membuat kita terfikir
adakah cinta seperti ini..?
cinta yang ku inginkan

cinta mainan
boleh bermain
cinta monyet
boleh bergayut
cinta sejati
boleh bawa mati
tanya pada diri cinta seperti mana
yang aku inginkan

wahai temanku..!
ingatlah cinta sejati lahir
dari perasaan yang penuh dengan
kerelaan, keikhlasan
dan jiwa yang inginkan kesucian cinta
tidak mudah untuk mendapatkan cinta
tapi mudah untuk mendapatkan
PERKATAAN CINTA...

about me

Kelahiranku
Pada tanggal 5 jun 1992 aku telah dilahirkan di dunia ini...kalau aku xsilap wktu tu pkol 12.05 pagi mak aku ckp...mcm xcaya ja kan :))...apa2 pown aku ucapkan terima kasih bnyk2 kat mak ayah aku kerana telah menjaga aku selama  ini..aku berjanji aku akan menjadi anak yang baik n mendengar ckp org tua...ceewahh ;))..ades lupa plak..nama diberi haslizawati :D..ayah aku ckp asal nama aku hasliza ja..tp dya ckp masa nk daftar tu nmpk mcm xelok so ditambah la wati tu..so jd la haslizawati...adoi..panjang sudah nama aku..kalau x pendek je..apa2 pown aku bersyukur sngt kerana mempunyai nama yang diberi oleh org tua ku..

About me ???
aku ny jenis yg agak degil n agak manja..heheee..walaupon anak sulung aku ttp mnja ngn mak aku..bg aku family aku adalah segala2 nya..aku ada 4 adik beradik...aku ny agak garang ngan adik2 ku..mereka selalu menjadi mangsa cubitan ku ...erkk.jahat ka aku :-S..maigod..apa2 pown aku cubit adik2 ku itu time diorang ada wat salah ja ..sbb ngn mak aku diorg xtakot..diorg juz takot ngn aku n ayah ja..hahahaa...
aku ny jenis simple je orangnya..aku xska dikongkong n mengongkong...aku ny jgk jenis yang happy go lucky..tp pelik la aku punya mood mudah berubah-ubah..aku pown xtaw napa..ades da bnyk la ckp pasal diri sendiri plak:))..

aku buat blog ny sbb aku nk isi kekosongan hidupku yg selalu keseorangan tanpa teman..so kepada sesiapa yg terjumpa blog ny..aku ucapkan tahniah anda telah berjaya :D..sekian wasalam....

Wednesday, 2 March 2011

cerita kelako

Susu : Kata ayam pada lembu : Manusia itu kejam, Aku makan beras sikit aja dah diusir !! Kata lembu : Elo.. tu masih dikira baik, tetekku tiap hari ...diraba-raba, diramas-ramas, dipicit-picit, tapi kawinnya tidak!!!

Seorang Nurse, Ratna menahan teksi. Sedang dalam perjalanan... Pemandu teksi iaitu Feddy asyik memerhati Nurse itu melalui cermin tengahnya..Merasa kehairanan... Nurse itu bertanya... "Encik.. kenapa encik melihat saya begitu ??" Feddy tersen...yum malu dan berkata... " Sebenarnya... saya selalu berfantasi....maaf ya... saya sangat ingin mencium seorang Nurse..." "Oh begitu!! tak der masalah... encik boleh mencium saya.. kalau itu memang memberikan ketenangan buat encik... tapi saya ada syarat iaitu encik mesti masih single" kata Nurse... Feddy gembira dan berkata... "iya...iya, saya masih single". Kemudian teksi itu diberhentikan di jalan sepi... Feddy terus mencium nurse itu selama 10 minit... kemudian mereka pun meneruskan perjalanan kembali. Tapi feddy menangis teresak-esak sambil berkata... "Maafkan saya cik... saya merasa bersalah... sebenarnya saya sudah berkahwin". Mendengar penerangan itu Ratna tersenyum bijak dan berkata... "Sudahlah encik... tidak ada apa-apa yang perlu di bimbangkan... Saya juga bersalah. Saya juga bukanlah seorang Nurse... saya adalah seorang ah kua yang kebetulan dalam perjalanan menuju ke pesta pakaian beragam.


Di sebuah tadika , kedengaran dua org kanak-kanak sedang b’gaduh . Aiman : kau memang beruk la ! Ahmad : kau la beruk … ! Aiman : eh … kau yg beruk ! kata aku pulak ! Beberapa minit kemudian , muncul la cikgu tadika utk meleraikan p’tengkaran t’sebut . Cikgu : kenapa gaduh-gaduh ni ? x baik taw ! Aiman : beruk ni kata sy beruk cikgu ! Cikgu : Aiman , Ahmad , mari sini . Cuba tengok tangan kamu ? sama kan ? Aiman & Ahmad : (serentak) sama cikgu !! Cikgu : cuba tengok mata , hidung & telinga kamu … sama juga kan ? Aiman & Ahmad : sama juga cikgu !! Cikgu : kalau da sumenya sama , maksudnya kalau Aiman BERUK kamu pun BERUK juga la Ahmad ! Faham ! Aiman & Ahmad : Faham cikgu ! Ahmad : tapi … errr … mengapa tangan , mata , hidung dan telinga cikgu sama mcm kami ? cikgu pun BERUK juga ke ??? Cikgu : sabar je laaa …!!! ( geram )

PANDAI ANAK AKU. Anak : Ibu tadi ada seorang pelajar jatuh dari kerusi.Ibu: Jadi?Anak: Semua orang gelak, kecuali saya.Ibu: Man anak yg baik.[Ibu mencium dahi anak nya] Anak: Ibu nak tahu siapa yg jatuh tu?Ibu: Siapa?Anak: Sayalah.Ibu: Cis

girl : If i feel bored, wat should i do honey?? boy : call me! girl : If i feel sad? ...boy : think of me! girl : if i feel lonely? boy : meet me! girl : if i feel sleepy? boy : dream of me! girl : if i feel hurted? boy : remember me! girl : wat if i feel hungry?????? boy : REBUS MEEE !!!!!

cerita 3 doktor Di sebuah hospital, ada 3 orang doktor yang bersahabat baik. Mereka bertiga sentiasa bersama-sama sejak dari zaman belajar di universiti lagik. Kesetiaan dan semangat setiakawan mereka bertiga memang diakui oleh semua staf-staf yang ada. Setelah sekian lama, masing-masi...ng telah menjadi doktor pakar dalam bidang yang berbeza.. Pada satu ketika, seorang dari mereka telah meninggal dunia. Dek kerana khidmat yang cemerlang yang telah diberikan, maka Doktor A telah diberikan penghargaan khas, iaitu dibina sebuah tugu untuknya. Oleh kerana beliau Doktor pakar dalam bidang mata, maka tugu berbentuk mata dibina berhampiran dengan tempat beliau disemadikan... Tidak lama kemudian, Doktor B pula meninggal dunia. Oleh kerana Doktor B seorang pakar jantung, maka tugu berbentuk jantung dibina berhampiran kuburannya, sepertimana yang dianugerahkan kepada Doktor A.... Selepas selesai majlis pengebumian Doktor B, para hadirin telah terperasan yang Doktor C kelihatan begitu sugul sekali. Salah seorang daripada mereka cuba menenangkannya... "Doktor, kami tahu Doktor memang bersahabat baik dengan kedua-dua arwah.. tapi ajal mereka dah tiba. Ini adalah takdir." lalu Doktor C menjawab... "Aku tahu memang ajal mereka. tapi bukan sebab itu aku bersedih... " "Aku risau selepas aku mati nanti, satu tugu dibina berhampiran dengan kubur aku..." "Aku kan PAKAR SAKIT TUAN!!!"


Seorang lelaki yang kebetulan seorang doktor muda, merasa tidak selesa dengan apa yang telah berlaku. Ia pulang ke rumah dengan wajah muram. Setibanya di rumah, ia merebahkan diri di katil dan fikirannya mula melayang. Lalu ia mendengar suara dalam kepalanya berkata, “Sudahlah, tidak usah difikirkan. Skandal doktor membuat hubungan intim dengan pesakit terjadi di mana-mana. Jadi kamu tidak perlu merasa bimbang.” Doktor tersebut cuba untuk setuju, tapi apa yang telah terjadi pagi itu terbayang kembali dan perasaan tidak selesa muncul lagi. Ia membalikkan badan dan mendengar lagi suara dalam kepalanya, “Tak perlu bimbang,orang sudah mula biasa dengan skandal hubungan seksual antara doktor dan pesakitnya.” Lelaki itu mulai tenang dan perasaannya beransur-ansur pulih… Tiba-tiba suara lain dalam kepalanya berkata, “Tapi masalahnya kamu kan doktor haiwan…”


Tak paham ... Pd suatu hari , seorg pelancong asi g t’gesa-gesa menaiki sebuah teksi . Malangnya , pemandu teksi b’kenaan tidak fasih b’bahasa Inggeris . Alkisahnya .. Pelancong : I want to go to town ! Pemandu teksi : Apa !! Tuan sakit taun ?? (t’pingga-pingga ) ...Pelancong : Faster !!! Faster !!! Pemandu teksi : Tuan .. sakit taun x bole pkai plaster … Pelancong : What ?!!! Pemandu teksi : Ha ..!! Baru btl !! Sakit taun kena la masuk wad !!! ( dgn slamba )


BOY: you know, you are A B C D E F G H I J K? GIRL: what does it mean? BOY: Attractive, Brilliant, Cute, Dazzling, Elegant, Funny, Gorgeous, Hot! GIRL: so sweet! how about I J K? BOY: I'm Just Kidding!