Wednesday, 2 March 2011

cerita kelako

Susu : Kata ayam pada lembu : Manusia itu kejam, Aku makan beras sikit aja dah diusir !! Kata lembu : Elo.. tu masih dikira baik, tetekku tiap hari ...diraba-raba, diramas-ramas, dipicit-picit, tapi kawinnya tidak!!!

Seorang Nurse, Ratna menahan teksi. Sedang dalam perjalanan... Pemandu teksi iaitu Feddy asyik memerhati Nurse itu melalui cermin tengahnya..Merasa kehairanan... Nurse itu bertanya... "Encik.. kenapa encik melihat saya begitu ??" Feddy tersen...yum malu dan berkata... " Sebenarnya... saya selalu berfantasi....maaf ya... saya sangat ingin mencium seorang Nurse..." "Oh begitu!! tak der masalah... encik boleh mencium saya.. kalau itu memang memberikan ketenangan buat encik... tapi saya ada syarat iaitu encik mesti masih single" kata Nurse... Feddy gembira dan berkata... "iya...iya, saya masih single". Kemudian teksi itu diberhentikan di jalan sepi... Feddy terus mencium nurse itu selama 10 minit... kemudian mereka pun meneruskan perjalanan kembali. Tapi feddy menangis teresak-esak sambil berkata... "Maafkan saya cik... saya merasa bersalah... sebenarnya saya sudah berkahwin". Mendengar penerangan itu Ratna tersenyum bijak dan berkata... "Sudahlah encik... tidak ada apa-apa yang perlu di bimbangkan... Saya juga bersalah. Saya juga bukanlah seorang Nurse... saya adalah seorang ah kua yang kebetulan dalam perjalanan menuju ke pesta pakaian beragam.


Di sebuah tadika , kedengaran dua org kanak-kanak sedang b’gaduh . Aiman : kau memang beruk la ! Ahmad : kau la beruk … ! Aiman : eh … kau yg beruk ! kata aku pulak ! Beberapa minit kemudian , muncul la cikgu tadika utk meleraikan p’tengkaran t’sebut . Cikgu : kenapa gaduh-gaduh ni ? x baik taw ! Aiman : beruk ni kata sy beruk cikgu ! Cikgu : Aiman , Ahmad , mari sini . Cuba tengok tangan kamu ? sama kan ? Aiman & Ahmad : (serentak) sama cikgu !! Cikgu : cuba tengok mata , hidung & telinga kamu … sama juga kan ? Aiman & Ahmad : sama juga cikgu !! Cikgu : kalau da sumenya sama , maksudnya kalau Aiman BERUK kamu pun BERUK juga la Ahmad ! Faham ! Aiman & Ahmad : Faham cikgu ! Ahmad : tapi … errr … mengapa tangan , mata , hidung dan telinga cikgu sama mcm kami ? cikgu pun BERUK juga ke ??? Cikgu : sabar je laaa …!!! ( geram )

PANDAI ANAK AKU. Anak : Ibu tadi ada seorang pelajar jatuh dari kerusi.Ibu: Jadi?Anak: Semua orang gelak, kecuali saya.Ibu: Man anak yg baik.[Ibu mencium dahi anak nya] Anak: Ibu nak tahu siapa yg jatuh tu?Ibu: Siapa?Anak: Sayalah.Ibu: Cis

girl : If i feel bored, wat should i do honey?? boy : call me! girl : If i feel sad? ...boy : think of me! girl : if i feel lonely? boy : meet me! girl : if i feel sleepy? boy : dream of me! girl : if i feel hurted? boy : remember me! girl : wat if i feel hungry?????? boy : REBUS MEEE !!!!!

cerita 3 doktor Di sebuah hospital, ada 3 orang doktor yang bersahabat baik. Mereka bertiga sentiasa bersama-sama sejak dari zaman belajar di universiti lagik. Kesetiaan dan semangat setiakawan mereka bertiga memang diakui oleh semua staf-staf yang ada. Setelah sekian lama, masing-masi...ng telah menjadi doktor pakar dalam bidang yang berbeza.. Pada satu ketika, seorang dari mereka telah meninggal dunia. Dek kerana khidmat yang cemerlang yang telah diberikan, maka Doktor A telah diberikan penghargaan khas, iaitu dibina sebuah tugu untuknya. Oleh kerana beliau Doktor pakar dalam bidang mata, maka tugu berbentuk mata dibina berhampiran dengan tempat beliau disemadikan... Tidak lama kemudian, Doktor B pula meninggal dunia. Oleh kerana Doktor B seorang pakar jantung, maka tugu berbentuk jantung dibina berhampiran kuburannya, sepertimana yang dianugerahkan kepada Doktor A.... Selepas selesai majlis pengebumian Doktor B, para hadirin telah terperasan yang Doktor C kelihatan begitu sugul sekali. Salah seorang daripada mereka cuba menenangkannya... "Doktor, kami tahu Doktor memang bersahabat baik dengan kedua-dua arwah.. tapi ajal mereka dah tiba. Ini adalah takdir." lalu Doktor C menjawab... "Aku tahu memang ajal mereka. tapi bukan sebab itu aku bersedih... " "Aku risau selepas aku mati nanti, satu tugu dibina berhampiran dengan kubur aku..." "Aku kan PAKAR SAKIT TUAN!!!"


Seorang lelaki yang kebetulan seorang doktor muda, merasa tidak selesa dengan apa yang telah berlaku. Ia pulang ke rumah dengan wajah muram. Setibanya di rumah, ia merebahkan diri di katil dan fikirannya mula melayang. Lalu ia mendengar suara dalam kepalanya berkata, “Sudahlah, tidak usah difikirkan. Skandal doktor membuat hubungan intim dengan pesakit terjadi di mana-mana. Jadi kamu tidak perlu merasa bimbang.” Doktor tersebut cuba untuk setuju, tapi apa yang telah terjadi pagi itu terbayang kembali dan perasaan tidak selesa muncul lagi. Ia membalikkan badan dan mendengar lagi suara dalam kepalanya, “Tak perlu bimbang,orang sudah mula biasa dengan skandal hubungan seksual antara doktor dan pesakitnya.” Lelaki itu mulai tenang dan perasaannya beransur-ansur pulih… Tiba-tiba suara lain dalam kepalanya berkata, “Tapi masalahnya kamu kan doktor haiwan…”


Tak paham ... Pd suatu hari , seorg pelancong asi g t’gesa-gesa menaiki sebuah teksi . Malangnya , pemandu teksi b’kenaan tidak fasih b’bahasa Inggeris . Alkisahnya .. Pelancong : I want to go to town ! Pemandu teksi : Apa !! Tuan sakit taun ?? (t’pingga-pingga ) ...Pelancong : Faster !!! Faster !!! Pemandu teksi : Tuan .. sakit taun x bole pkai plaster … Pelancong : What ?!!! Pemandu teksi : Ha ..!! Baru btl !! Sakit taun kena la masuk wad !!! ( dgn slamba )


BOY: you know, you are A B C D E F G H I J K? GIRL: what does it mean? BOY: Attractive, Brilliant, Cute, Dazzling, Elegant, Funny, Gorgeous, Hot! GIRL: so sweet! how about I J K? BOY: I'm Just Kidding!

No comments:

Post a Comment